V prostorách poličského muzea, kde se v místech, kde se snoubí krása s historií, můžete říct si své "ano".
A pokud hledáte netradiční místo pro přednášku nebo kde lze nerušeně debatovat v úzkém kruhu managementu či jednat s obchodními partnery i pro vás je muzeum tím pravým místem.
Svatební obřady
Řekněte si své "ano" v místech, kde se snoubí krása s historií…Vybíráte místo pro svatbu? Poličské muzeum Vám nabízí možnost uspořádat svatební obřad na netradičních místech i pod širým nebem. Vybrat si můžete z několika variant – od romantické svatby rozkvetlém atriu přes uvolněnou atmosféru audiovisuálního sálu nebo v prostorách městské galerie…
Svatební obřad a termín
1. Svatební obřady a veškeré administrativní záležitosti poskytuje a zajišťuje výhradně matriční úřad města Poličky (www.policka.org).
2. Městské muzeum poskytuje pouze místo pro konání svatebního obřadu.
3. Termín (datum a hodina) je nutné předem domluvit v Městském muzeum a galerii Polička (Tylova 114, Polička, tel.: 461 723 855) a současně na matričním úřadě města Poličky (Palackého nám. 160, Polička, tel.: 461 723 883)
4. Svatební obřad se v prostorách Městského muzea a galerie Polička koná pouze se souhlasem ředitele.
MÍSTO KONÁNÍ OBŘADŮ:
-
1. Kaple Františka Xaverského v budově radnice na Palackého nám., čp. 2, Polička
- jedná se o úředně určenou místností pro uzavírání manželství (na základě usnesení RM č. 323 ze dne 29. 10. 2012);
- stanovený počet osob: v kapli max. 8 osob, v předsálí 14 osob (v kapli se vykonává výhradně obřad, pro svatebčany je vyhrazen prostor ve výstavním sále, gratulace novomanželům se odehrává mimo kapli);
- realizace svateb pouze od května do září;
- poplatek pro Městské muzeum a galerii Polička je stanoven na 4.000,- Kč (zahrnuje náklady muzea na zabezpečení prostoru, personál, přípravu sálu pro svatebčany a využití prostor pro účely fotografování);
-
2. Expozice Městské galerie v budově radnice na Palackého nám., čp. 2, Polička
- stanovený počet osob: dle velikosti expozice 50-60 osob;
- realizace svateb pouze od května do září;
- poplatek pro Městské muzeum a galerii Polička je stanoven na 4.000,- Kč (zahrnuje náklady muzea na zabezpečení prostoru, personál, přípravu prostoru pro svatebčany a využití prostor pro účely fotografování);
- tyto prostory nejsou úředně určeny jako místo pro provádění sňatečních obřadů, správní poplatek pro město Polička činí 1.000,- Kč.
-
3. Expozice a audiovizuální sál Centra Bohuslava Martinů, Tylova čp. 114, Polička
- stanovený počet osob: expozice 20 osob, audiovizuální sál 80 osob;
- realizace svateb celoročně;
- v audiovisuálním sále lze využít techniku (PC, dataprojektor) a klavír Petrof pro účely hudebního doprovodu;
- poplatek pro Městské muzeum a galerii Polička je stanoven na 2.000,- Kč (zahrnuje náklady muzea na zabezpečení prostoru, personál, přípravu prostoru pro svatebčany a využití prostor pro účely fotografování);
- tyto prostory nejsou úředně určeny jako místo pro provádění sňatečních obřadů, správní poplatek pro město Polička činí 1.000,- Kč.
-
4. Muzejní zahrada, Tylova čp. 114, Polička
- stanovený počet osob v prostoru muzejní zahrady 100 osob;
- realizace svateb od května do září;
- poplatek pro Městské muzeum a galerii Polička je stanoven na 2.000,- Kč (zahrnuje náklady muzea na zabezpečení prostoru, personál, přípravu prostoru pro svatebčany a využití prostor pro účely fotografování);
- tyto prostory nejsou úředně určeny jako místo pro provádění sňatečních obřadů, správní poplatek pro město Polička činí 1.000,- Kč.
Prostory muzea jsou bezbariérové, prostory radnice nikoliv.
Obecná ustanovení:
- V případě písemného souhlasu ředitele Městského muzea a galerie Polička je možno provést svatební obřad v prostorách expozic či na muzejním dvoře a to za dozoru průvodce, jehož pokynů jsou svatebčané povinni uposlechnout. V případě expozic je nezbytné dbát bezpečnosti exponátů. Den stanovený na oddávání je sobota. Mimo tento den lze sňatek také uskutečnit, matriční úřad na žádost snoubenců vydá povolení.
- Jednání na matrice si snoubenci řeší samostatně.
- Fotografování a filmování je povoleno v místě obřadu a všech exteriérech.
- Zaměstnanci muzea se nepodílí na výzdobě prostor.
- Klavír v audiovisuálním sále je svatebčanům k dispozici.
- Všem účastníkům svatby je k dispozici hygienické zázemí pro návštěvníky muzea.
- Časová dotace na svatební obřad včetně přípravy a sklízení je nutné konzultovat s kontaktní osobou muzea.
- Svatební obřady se většinou odehrávají v otevírací době muzea, která je 9–16/17 hodin. V případě zájmu uspořádat obřad mimo tyto hodiny bude účtován zvýšený poplatek za provoz.
- Po dobu obřadu se nepředpokládá kompletní uzavření objektu pro veřejnost (pouze oddělení prostoru), v případě zájmu o uzavření objektu pro veřejnost uhradí nájemci provozovateli ušlé vstupné.
- Obřad je nutné závazně rezervovat minimálně 6 týdnů před plánovaným datem.
- Rezervovaný obřad lze zrušit nejpozději 7 dní před plánovaným datem.
- Je nutné počítat s tím, že na místě možné zajistit parkování.
- Zvyky a tradice (např. házení rýže, okvětních lístků apod.) je nutné konzultovat s kontaktní osobou muzea.
- Vstup zvířat je zakázán v celém objektu muzea i galerie.
Objednávka pronájmu ke stažení zde:
OBJEDNAVKA_PRONAJMU_PROSTOR_PRO_SVATEBNI_OBRAD.doc
Svatební obřady zajišťuje matriční úřad města Poličky (www.policka.org).
Kontakt matrika: Zahradníček Michal, tel. 461723883, Palackého nám. 160, Polička
Kontakt muzeum: tel: 461 723 855 / 733 712 503, www.cbmpolicka.cz
Otevírací doba muzea:
září - duben: úterý - neděle: 9.00 - 12.00, 12.30 - 16.00 hodin
květen - srpen: úterý - neděle: 9.00 - 12.00, 12.30 - 17.00 hodin
- vždy po předchozí dohodě. V této době po předchozí dohodě Vám také ukážeme prostory určené ke konání svatebních obřadů.
Správní poplatky:
Poplatek pro muzeum je stanoven ve výši 2.000,-Kč a je splatný předem. Navíc ovšem přibude poplatek 1.000,-Kč pro Město Polička, neboť tyto prostory nejsou určeny jako místo pro provádění sňatečních obřadů. Svatby je možné uspořádat celoročně. Konkrétní termín vždy záleží na domluvě s matrikou MÚ Polička.
Platební podmínky:
- Cena zahrnuje: pronájem definovaného místa po stanovenou dobu trvání obřadu.
- Cena nezahrnuje: občerstvení, výzdobu, poplatky na matrice a oddávajícímu.
- Cena za pronájem prostor je splatná nejpozději den před konáním svatebního obřadu.
Seznam oddávajících Polička (platnost pro rok 2018):
- Jaroslav Martinů
- Bc. Antonín Kadlec
- Mgr. Jan Jukl
- RnDr. Ladislav Scheib
- Marie Kučerová
Podle zákona č. 301/200 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, v platném znění, činí snoubenci prohlášení o uzavření manželství před starostou, místostarostou, nebo pověřeným členem zastupitelstva obce, která je matričním úřadem a to pouze ve správním obvodu tohoto matričního úřadu.
Objednávka pronájmu ke stažení zde:
OBJEDNAVKA_PRONAJMU_PROSTOR_PRO_SVATEBNI_OBRAD.doc
Pronájmy
AUDIO-VISUÁLNÍ / PŘEDNÁŠKOVÝ SÁL
Potřebujete-li nerušeně debatovat v úzkém kruhu managementu či jednat se svými obchodními partnery, audio-visuální sál muzea je tím pravým místem. Nabízíme reprezentativní prostor s vybavením. Samozřejmostí je plátno, dataprojektor, vizualizér, flip chart a v případě požadavku také notebook k zapůjčení.
Bezbariérový přístup
Cena: 2hodiny = 1200,- Kč / každá další započatá hodina = 300,- Kč
Poznámka: Neziskové organizace, příspěvkové organizace, zapsané spolky a školní instituce - pronájem prostor 300,- Kč/hod.
Kapacita sálu: 70 osob
Vybavení: v audiovisuálním sále lze využít techniku (PC, dataprojektor + plátno, vizualizér, flip chart) a klavír Petrof pro účely hudebního doprovodu
ŠKOLNÍ TŘÍDA BOHUSLAVA MARTINŮ z přelomu 19. a 20. století
Chcete vyzkoušet něco netradičního? Což usadit své zaměstnance či obchodní partnery do školních škamen! K tomu poslouží zrekonstruovaná školní třída z přelomu 19. a 20. století, kdy školu navštěvoval malý Bohuslav Martinů.
Bezbariérový přístup
Cena: 2hodiny = 600,- Kč / každá další započatá hodina = 100,- Kč
Poznámka: Neziskové organizace, příspěvkové organizace, zapsané spolky a školní instituce - pronájem prostor 300,- Kč/hod.
Kapacita sálu: 15 osob